مدیرعامل مایکروسافت به به‌روزرسانی بزرگ ویندوز اشاره دارد در دیجیتال مارک

ویندوز ۱۰ در این چند سال اخیر تقریبا ثابت مانده و در طراحی یا مجموعه ویژگی‌های آن تغییری خاصی ایجاد نشده است؛ درحالی‌که بسیاری از سیستم‌عامل‌های دیگر بازار در پنج سال گذشته بازطراحی یا تجدید رابط کاربری را تجربه کرده‌اند؛ البته غول نرم‌افزاری جهان نیز با معرفی زبان‌ طراحی Fluent Design تغییراتی هرچند جزئی را در مؤلفه‌های طراحی ویندوز ۱۰ ایجاد کرده است؛ اما قطعا پتانسیل بسیار بیشتری برای بهبود آن وجود دارد. گفته می‌شود اوضاع در حال تغییر است و کانون توجه ردموندی‌ها بر به‌روزرسانی بسیار بزرگی معطوف شده که از آن به‌عنوان نسل بعدی ویندوز یاد می‌شود.

مایکروسافت در حال آماده‌سازی یک به‌روزرسانی عمده برای ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۲۱ است که به گفته منابع، بازطراحی قابل‌ توجهی در طراحی UI ویندوز به همراه خواهد داشت. افزون بر این، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی بسیاری از بخش‌های رابط‌ کاربری همچون منوی اکشن سنتر، استارت و حتی فایل اکسپلورر با طراحی مدرن، انیمیشن‌های بهتر و ویژگی‌های جدید است. از این پروژه با نام Sun Valley یاد می‌شود و انتظار می‌رود به‌عنوان بخشی از نسخه کبالت ویندوز ۱۰ که برای فصل تعطیلات ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است، منتشر شود.

مقاله‌ی مرتبط:

اسناد داخلی مایکروسافت این پروژه را «جنبش مجدد» و مدرنیزه کردن تجربه دسکتاپ ویندوز برای همگام‌سازی با انتظارات مشتری در جهانی که توسط سیستم‌عامل‌های مدرن و سبک دیگر هدایت می‌شود، توصیف می‌کند. در این میان، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در سخنرانی افتتاحیه رویداد بیلد ۲۰۲۱ اعلام کرده که محصول بزرگی در دست ساخت است و این پروژه را یکی از بهترین به‌روزرسانی‌های ویندوز در دَهه می‌داند. گفته‌های ساتیا نادلا در رابطه با به‌روزرسانی بزرگ ویندوز به شرح زیر است:

در تمام فرصت‌هایی که امروز برجسته کردم، ویندوز تلویحی است که در تأثیرگذارترین شرایط خود قرار دارد. ویندوز ۱۰ توسط بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر برای کار، یادگیری، اتصال و بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه‌چیز از ویندوز به‌عنوان جعبه‌ی توسعه آغاز می‌شود. ویندوز همه ابزارهای توسعه‌دهنده و همکاری را در یک مکان جمع می‌کند. به شما امکان می‌دهد سخت‌افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید، با لینوکس و ویندوز به‌صورت واحد کار می‌کند و یک ترمینال مدرن دارد. 

به‌زودی ما یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های ویندوز دَهه گذشته را به اشتراک خواهیم گذاشت تا فرصت‌های بیشتری  برای توسعه‌دهندگان و سازندگان ایجاد کنیم. من طی چند ماه گذشته از آن استقبال کرده‌ام و به‌طور خارق‌العاده‌ای از نسل بعدی ویندوز هیجان‌زده‌ام. قول ما به شما این است که فرصت بیشتری برای هر توسعه‌دهنده ویندوز ایجاد خواهیم کرد و از هر سازنده‌ای که به‌دنبال ابتکاری‌ترین و جدیدترین پلتفرم منبع باز برای ساخت، توزیع و کسب درآمد از برنامه‌ها است، استقبال می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظر اشتراک‌گذاری این موارد هستیم.

به‌طورکلی صحبت‌های نادلا دنباله‌رو گفته‌های مدیر ارشد محصولات مایکروسافت، پانوس پانای است که از این به‌‌روزرسانی به‌عنوان «نسل بعدی ویندوز» یاد می‌کند. این ممکن است بدین معنا باشد که مایکروسافت هنگام به‌روزرسانی، نام جدیدی برای سیستم‌عامل ویندوز معرفی در نظر گرفته باشد و بعد از مدت‌ها نام ویندوز ۱۰ را کنار بگذارد.

شایع شده است که مایکروسافت طی چند هفته آینده، احتمالا در ماه ژوئن (خرداد – تیر)، یک رویداد اختصاصی ویندوز برگزار می‌کند و متعاقب آن، نسل بعدی ویندوز به‌ همراه رابط کاربری و مجموعه ویژگی‌های جدید رونمایی می‌شوند. پروژه Sun Valley به نظر می‌رسد توسط تیم دستگاه‌ها و تجارب ویندوز (Windows Devices and Experiences) و به رهبری مدیر ارشد محصولات پانوس پانای هدایت می‌شود. جالب است بدانید که مایکروسافت در ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۰) اعلام کرد که این شرکت در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری مجددی روی ویندوز ۱۰ انجام می‌دهد و احتمالا Sun Valley نتیجه آن سرمایه‌گذاری مجدد است.

هنوز خیلی زود است که در مورد ویژگی‌های Sun Valley صحبت کنیم؛ اما همان‌طور که در ابتدا گفته شد، انتظار می‌رود منوی استارت و تجربه‌های اکشن سنتر در اولویت باشند که احتمالا بر اساس همان تجربیاتی است که ردموندی‌ها در Windows 10X ارائه دادند؛ با این‌ تفاوت که برای دسکتاپ طراحی و بهینه شده است. مایکروسافت همچنین در حال کار روی تسک‌بار به‌روزشده و UI بهبودیافته برای فایل اکسپلورر قدیمی است. برای کاربران تبلت‌های ویندوزی گمان می‌رود که انیمیشن‌های بازطراحی‌شده منجر به اجرای روان‌تر محتوا شود. همچنین می‌دانیم که مایکروسافت در حال طراحی مجدد صفحه‌کلید لمسی و بخش ایموجی‌ها است؛ زیرا این تغییرات از قبل در Windows Insider Dev Channel فعال و دیده شده‌اند. این شرکت همچنین به گرد کردن گوشه‌ها در سراسر رابط کاربری، از جمله پنجره‌های برنامه و سایر مناطق پوسته ادامه خواهد داد.

منابع آگاه به سیاست‌های مایکروسافت ادعا می‌کنند که WinUI گسترده‌تری در سراسر Windows Shell و برنامه‌های جعبه‌ای به کار خواهد رفت که از قرار معلوم، تغییرات طراحی ظریف و درعین‌حال بهبودیافته را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، انتظار می‌رود مناطق بیشتری از رابط کاربری پشتیبانی از حالت تاریک را ارائه بدهند تا در هنگام استفاده از تم تاریک ویندوز ۱۰، احساس ثبات بیشتری القاء شود.

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپ
admin
ارسال دیدگاه