گلکسی کروم بوک سامسونگ معرفی شد؛ نمایشگر ۴K، قلم استایلوس و پردازنده اینتل

سامسونگ در نمایشگاه CES 2020 از گلکسی کروم‌بوک با نمایشگر ۴K، قلم استایلوس، پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل و برچسب قیمتی ۱۰۰۰ دلاری رونمایی کرد.

سامسونگ اواخر سال ۲۰۱۹ لپ‌تاپ ویندوزی و بالارده‌ی گلکسی بوک یون را با بدنه‌ای باریک، قلم استایلوس و رنگ آبی روانه‌ی بازار کرد؛ اکنون در نمایشگاه CES 2020، کره‌ای‌ها دستگاه مشابهی را با نام گلکسی کروم‌بوک به‌نمایش گذاشته‌اند.

سامسونگ گلکسی کروم بوک / Samsung Galaxy Chromebook

همان‌طور که از نام دستگاه نیز برمی‌آید، لپ‌تاپ جدید سامسونگ سیستم‌عامل Chrome OS را اجرا می‌کند. گلکسی کروم‌بوک نخستین کروم‌بوک سامسونگ به‌شمار نمی‌آید؛ اما چندین ویژگی آن در ردیف نخستین‌های شرکت کره‌ای هستند؛ Galaxy Chromebook باریک‌ترین لپ‌تاپ سامسونگ با سیستم‌عامل کروم، نخستین نمونه با قلم استایلوس، نمایشگر ۴K و البته رنگ قرمز است.

سامسونگ گلکسی کروم بوک / Samsung Galaxy Chromebook

نسخه‌ی قرمز گلکسی کروم‌بوک، جذاب‌ترین مدل آن محسوب می‌شود؛ اما برای افرادی که مجذوب این رنگ نشده‌اند، سامسونگ نسخه‌ی دیگری با رنگ خاکستری در نظر دارد. صرف‌نظر از رنگ، نمایشگر دستگاه نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، نمایشگر ۱۳.۳ اینچی گلکسی کروم‌بوک با وضوح ۴K و نسبت تصویر ۱۶:۹ قابلیتی موسوم به Ambient EQ‌ دارد که بسته به وضعیت محیط، به‌صورت خودکار روشنایی و دمای رنگ‌ها را تنظیم می‌کند.

سامسونگ گلکسی کروم بوک / Samsung Galaxy Chromebook

گلکسی کروم‌بوک از پردازنده‌ی نسل دهمی اینتل، دوربین دوگانه، ماژول Wi-Fi 6، بالغ بر ۱۶ گیگابایت رم و ۲ پورت USB-C‌ بهره می‌برد و به‌صورت پیش‌فرض با یک نرم‌افزار ویرایش عکس و فیلم به‌فروش می‌رسد. مشخصات فنی لپ‌تاپ جدید سامسونگ در جدول زیر آمده است:

مشخصات فنی گلکسی کروم‌بوک
نمایشگر۱۳/۳ اینچ ۴K
۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل
پردازندهاینتل Core i5 نسل دهمی
گرافیکاینتل UHD Graphics
حافظه‌ی رمبالغ بر ۱۶ گیگابایت LPDDR3
حافظه‌ی ذخیره‌سازیبالغ بر یک ترابایت SSD
اتصالات بی‌سیمWi-Fi 6 (Gig+), 802.11 ax 2×2
دوربینیک مگاپیکسل جلو، ۸ مگاپیکسل روی کیبورد
اسپیکر۲ اسپیکر ۲ واتی
حسگر اثر انگشتدارد
پورت‌ها۲ پورت USB-C، جک هدفون، درگاه UFS/microSD
باتری۴۹/۲ وات‌ساعت
ابعاد۹/۹×۲۰۳/۲×۳۰۲/۶ میلی‌متر
وزن۱/۰۴ کیلوگرم

کره‌ای‌ها برای لپ‌تاپ گلکسی کروم‌بوک، قیمت پایه‌ی گزاف ۹۹۹ دلاری را در نظر گرفته‌اند و آن را طی سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهند کرد. آیا شما چنین قیمتی برای کروم‌بوک منطقی می‌دانید؟

این مطالب صرفا از سایت zoomit کپی برداری شده است و جنبه اموزشی دارد



کلیدواژه : بررسی تخصصی لپ تاپبررسی تخصصی موبایلجعبه گشایی لپ تاپدیجیتال مارکفروش لپ تاپقروشگاه اینترنتینقد و بررسی لپ تاپنقد و بررسی موبایل
admin
ارسال دیدگاه